donderdag 17 januari 2013

Dworp: dag 3


Op donderdag 17 januari was het dan eindelijk zover, de muzische dag voor de kinderen van de plaatselijke gemeenteschool. We vertrokken vol moed richting het schooltje en deze wandeling was al een leuk begin van de dag. Alle wegen lagen er gigantisch glad bij waardoor er lachwekkende valpartijen ten top waren!
 
Eens aangekomen op de school moest alles in orde gebracht worden. Ik ben in de klassen van de onderbouw de symbolen op de handen gaan zetten voor de groepsverdeling. Dan was het één van de beste momenten van de dag, de flashmob werd uitgevoerd en hierbij aansluitend was er ons toneel. En of de kinderen zich volledig in het verhaal inleefden. Ik heb heel de dag kinderen vragen horen stellen over het bevroren meisje! Wanneer dit gedaan was, moesten we in de klassen foto’s gaan nemen van de muzische activiteiten en de kinderen van klas naar klas begeleiden. Dit lukte allemaal vrij goed! Mede doordat alles echt wel goed was voorbereid door het coördinatieteam. 

Op het einde van de schooldag werd het meisje terug ontdooid en hebben we met zijn allen op “gangnam style” gedanst. Dit was toch wel de kers op de taart van deze muzische schooldag.
De resultaten van zo’n mooie dag, kan je hieronder bekijken:



Moe maar voldaan wandelden we terug richting onze verblijfplaats, met de gedachten dat we toch wel voor een muzische schooldag gezorgd hadden. Daar stond een reflectie op het programma. Wij hadden als fundamenten flexibiliteit, dit omdat je je echt wel veel moet aanpassen aan omstandigheden die niet op het programma stonden. Vervolgens hadden we doorzettingsvermogen. Dit hadden we zeker nodig bij de voorbereiding, omdat het toch wel een heus werk was dat niet op “één-twee-drie” gedaan was. We hadden ook samenwerking. Als je in een groep zit, is samenwerking echt wel belangrijk! In het begin lukte dit vrij moeilijk, maar wanneer we een echte leider hadden aangesteld, ging alles veel vlotter. Op de dag zelf was de samenwerking ook zeer belangrijk, op elkaar kunnen inspelen is zeer handig! Als laatste hadden we aansprekingpunt zijn. Veel mensen komen vragen stellen en begrijpen niet alles even goed en op zo’n momenten is het belangrijk dat je een goed aansprekingpunt bent! Daarboven hadden we nog inzet, verantwoordelijkheid, enthousiasme, planning, optimisme, behulpzaam, stressbestendig, innovatief, creatief en mediakennis.

  

Toen de avond kwam, stond er een heus gebeuren op het programma, een galabal! We bekeken allemaal verschillende kortfilmpjes en mochten dan stemmen welke we de beste vonden. Hier waren verschillende categorieën bij, namelijk de verschillende muzische deeldomeinen. Het stemmen gebeurde aan de hand van een geluidsmeter, het filmpje met het hoogste aantal decibels, was de winnaar. Dit was zeker bruikbaar binnen de lagere school, want dit waren stuk voor stuk goede inleidingen van de lessen.

Wanneer dit erop zat, was het hoge tijd voor de fuif. En wees maar zeker, dit was een groot feest!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten